Yang Membaca

Thursday, October 27, 2011

talent time

musim hujan dah stat kot kat terengganu ni.lembap je cuaca ni.tido sedap.minum kopi panas pon sedap.hehe.



dalam-dalam duk rase lembap-lembap je ni, teringat aku kenangan skolah rendah.kenangan masa mula-mula aku join talent time kat skolah.haha.



kalo tak silap aku, mula-mula aku join talent time mase aku darjah tiga.saje suka-suka.aku tengok seronok je orang nyanyi.jadi aku masuk gak la.aku kan memang minat menyanyi.biar la suara tak sedap pon.haha.



mase darjah dua aku memang dah teruja nak masuk talent time.tapi rase macam malu-malu lagi.tapi dah masuk darjah tiga tambah plak aku salah seorang pemain muzik skolah jadi aku takde lah malu sangat.

*mu ingat dok kesah ni emie?*



talent time biasanya diadakan masa hari penyampaian hadiah.mase tu ramai la kakak-kakak abang-abang yang berbakat pakat buat persembahan.so sebelum hari pertandingan talent time yang sebenar tu kene la bertanding untuk layak ke pusingan akhir.kire mcm hari pertama tu ramai la yang masuk.pastu pilih yang terbaik untuk masuk semi final n final.haha.



aku?aku mane layak.suara tak sedap.haha.aku pusingan pertama je terus out.pitching berterabur,suara sumbang mahram, high note low note tah pape.aku main belasah je nyanyi.hihi.



mase tu ramai gila orang nak nyanyi.penuh bilik muzik.dah la bau stokin hapak-hapak tu.haha.kepam.sorang-sorang test bakat.sampai turn aku, cikgu band aku kate awk layak ke nk nyanyi.haha.nampak sangat sore aku memang tak sedap.



tapi aku ape kesah.budak-budak kot mase tu.aku belasah je lah.janji aku puas hati.haha.aku bajet suara aku sedap.aku bajet aku bleh masuk pusingan seterusnya.haha.mimpi.kawan aku budak laki dapat masuk.siap pegi final tu.mase tu die nyanyi lagu spring butakah cinta.aizudin name budak tu.heh.sore sedap.kecik-kecik dah jadi kegilaan perempuan-perempuan skolah.tak termasuk aku tu.hehe.



mase cikgu panggil name aku tu die dah gelak-gelak dah.mesti die kate ade hati nak masuk pertandingan ni.haha.ye lah.aku mase zaman skolah tu memang terkenal dengan huduhnya, comotnye, gemoknye semua lah.tapi yang penting aku pengawas dan aku pandai.haha.puji diri kot.at least aku ni takde lah nampak loser sangat.KOT la.hehe



dah masuk muzik aku nyanyi la.ape ke kayu jek.bukan ade gaya-gaya pon.haha.budak-budak.kan.aku nampak akak-akak yang bajet hot tu senyum-senyum gelak-gelak kat aku.cheh.haha.dulu budak-budak darjah lima darjah enam nampak besar-besar kan.skang ni budak kecik cinonet je.



eh panjang cite.tapi yang aku nak bagitau ialah aku takde la dapat masuk final.hahahaha.mase tu tiba-tiba rasa loser gile.bajet suara sedap nak masuk final la.harapan lah.tak sedo diri nih.hehe.





ang rupanya tahun tu lah last ade talent time.lepas tu dah takde buat.sebab cikgu malas nak buat audition ni.sbb dah dpt kwn aku tu untuk jadi penyanyi skolah.haha.jadi setiap tahun die je lah yang nyanyi kat skolah.ahaha.tapi nasib baik sore ko sedap din.



aku plak bile dah naik darjah empat aku lebih kepada lakonan lah, syarahan lah, pidato lah pastu lagi sibuk bile dah jd lead band sekolah.haha.aku paling beso kan.so aku rase aku la ketua.haha.*beso badan*



korang mesti nak tau kan lagu ape yang aku mula-mula nyanyi untuk talent time tu.janji weyh jangan gelak.tengok sampai habis baru gelak ok.haha.pastu korang bayang camne aku mase tu bleh?janji aaaaaaaa---




ni la lagu nye.




3 comments:

Fazleyatul Aini said...

hahaha mungkin lagu ni pemes untuk talent time

eh masa kita skola rendah,saya ada la geng2,geng dgn anak2 cikgu la. konon hot pemes gila jd anak cikgu. nyanyi depan kelas, lagu feminin kau! tak nak kalah.hahahaha

Anonymous said...

hahahaahahahahahahahahahaahahahahahahahaha
biaq betul??
aku gelak guling2 doe!

Anonymous said...

xdelah nk gelak bila ko masuk talent time tu...tp bila ko ckp ko nyanyi lgu shamsul ghau gahu tu yg aku tergelak tu...bg aku lagu tu antara yg paling hampeh yg prnah aku dgr