Yang Membaca

Wednesday, October 19, 2011

kisah lapan hari tujuh malam IV

bosan korang agaknya duk baca kisah spital aku kan. tapi nak buat cane itu je la modal yang aku ade utk update.hehe.

skang tangan kiri aku dah oke sikit.aku dah bleh menaip guna dua tangan aku.tapi slow2.slow pon takpe janji aku exercise tangan aku.tak nak jadi kaku. rugi weh tangan cantik2 tak dapat function sepenuhnya.hehe.

oke dah.nanti aku update lagi pasal tangan ni.alhamdulillah perkembangan positif.

aku rasenye macam dah serik nak masuk spital.bukan sebab aku tak dapat layanan yang baik.layanan kat situ bagus.aku suke.cumanya yang buatkan aku serik bile nak masukkan jarum kat tangan aku.

masa mula-mula aku masuk wad, ade tiga pelatih try nak masukkan jarum kat tangan aku. punye lah susah.kate tak nampak urat la.urat halus lah.adoi lah.duk ikat tgn aku kuat2.tepuk2 tgn aku sampai perit.woi abih tgn sblh kanan aku tu.lastly ade sorg lg pelatih bjaya masuk jarum kt pergelangan tgn aku selari dgn ibu jari.peh sakit.so tgn kanan tak leh gerak byk2.haih ape dah kiri kanan tgn tokleh nak gerak.

dah masuk wad, tgn yg dimasuk jarum tu disambung dgn botol air.ape dah susah aku nak bawak diri.tgn kiri sakit.tgn kanan bawak botol klo nk g toilet.merana betul.silap gerak tgn rse jarum tu mencucuk2 kt urat aku.

lepas operate, stil badan aku kne masuk air. antibiotik pon misi bagi melalui jarum yg ade kt tgn aku.satu pagi, ade misi yg kurang prihatin man cucuk je antibiotik.sakit yang amat.tuhan je tau aku nak meraung mase tu.aku ckp skt misi.die bleh kate ala sikit je tu.pergh.klo aku sakit sikit2 aku tak mengadu.ni klo aku mengadu mknanya aku mmg sakit. bengkak tgn aku jgn cakap lah. pagi tu aku mengadu dkt misi lain.then die cabut jarum tu.lega aku.aku igt dah tak payah pakai dah jarum tu. tapi misi tu kate kne pkai lg.sbb nk masuk antibiotik ikut jarum.nah.seksa.

aku ni dah la payah nak masuk jarum.reason nye kapilari darah aku kecik. pastu nak kne masuk yg lain pulak.mmg seksa. lepas dah kurang bgkak tgh hari tu doc dtg nak masuk jarum baru. die cari2 urat aku die masuk kan jarum.sampai separuh die kate 'sori2, saye termasuk kt urat awk yg bercabang.takut nanti tak sampai sehari trus bgkak'. what?selambe je tu.adeh.bedarah2 tgn aku bile die keluarkan balik jarum tu.bengkak!

die pon pening nak cari urat aku.pastu die kate nak cari doc len nak masuk jarum kt aku. petang, dtg la sorg lg doc cuba.bpeluh jugak die nk buat.haha.akhirnye bjaye.kali ni jarum tu dicucuk kat tgn selari dgn jari kelingking.same jugak sakitnye.hehe.

lagi satu seriknye aku sbb doc salu sgt amek darah aku.lebam2 tgn aku.main cucuk jek.tak kuar drh tukar cucuk tmpt lain. tak kne tmpt cucuk p cucuk tmpt len. fuh lebam2.smpai skang stil ade kesan lebam tu.sakit jugak lah.mmg sakit pon.hehe.tapi tu lah.bile dah masuk spital kirenye kite ni macam dah serah diri.ikut suke dorg lah nak buat cane pon.heh.

1 comment:

Anonymous said...

hahaha..
sebb tue sy tak mo masuk spetal!