Yang Membaca

Monday, October 17, 2011

kisah lapan hari tujuh malam III

maaf sebab tertangguh lama.tak berapa nak sihat sangat hari tu.tangan rasa berdenyut.

oke mari sambung.

doc sahkan yang aku kena infection.terkena jangkitan kuman.dalam bengkak aku tu ade nanah.abscess.orang panggil bisul.tapi aku punye bisul ni die punye jangkitan dah hampir ke tulang.sebab tu kena operate.

macam mane semua ni boleh jadi?
aku pon sebenarnya tak pasti.cuma aku rasa sakit je pada mulanya.then sedar2 bengkak.tu yang g jume doc.

rupa-rupanya memang aku tercucuk sesuatu pada asalnya.aku yg tak perasan. mase aku nak keluar dari bilik bedah, doc kasitau aku yang aku sebenarnye tercucuk benda tajam yang datangnye dari ikan.aku syak kt bahagian sayap ikan tu.haha ape tah name nye.ala yg sayap ke kepak ke ape tak pasti.tapi mende tu lah.bile doc ckp macam tu baru aku teringat yang aku ade siang ikan tiga hari sebelum aku mula rasa sakit.aku ade tercucuk sayap ikan tu.tapi takde keluar darah ke ape.tercucuk sikit je.tak sakit tak berdarah pon.slame ni aku siang ikan jugak.penah tercucuk jugak.tapi kali ni tak sangka sampai jd macam tu.

tak sangka tercucuk macam tu bleh terkena jangkitan kuman.fuh berbulan-bulan aku tanggung sakit tu.tapi mungkin tuhan nak hapus dosa kecik aku yang banyak2 jugak kan.hehe

dan mayb jugak aku dah lame biarkan sakit tu, sebab tu die infect hampir ke tulang.cepat betul die meresap kan.tambah pulak aku kurang kena cahaya matahari.sebulan aku cuti sebulan aku duduk dalam rumah.aku cuma buat kje2 rumah sahaja.aku langsung tak jejak kaki keluar rumah.jd aku tak dpt cahaya matahari yang cukup.jd tisu2 dlm bdn aku tak aktif nak lawan kuman.maka mendapat la aku sakit tu.

so moralnya berhati-hati buat keje dan rajin2 la kne matahari.haha aku salu feeling 'ouch tak leh kne panas nanti hitam'.wek poyo.bukan ape, aku sebenarnya jadi malas nk keluar rumah sebab kne pakai lengkap.aku kan duk taman perumahan.kiri kanan ade org.so klo nak keluar rumah tu kne la elok2 kn.jadi, aku amek keputusan malas nak keluar.haha.sangat tak sihat oke.jangan amalkan macam aku ni.

oke cukup sini.tangan yang sakit tu berdenyut kuat.smlm tangan ni dihempap henfon adik aku.die terjatuhkan henfon kt ats tgn aku.fuh rasanya mmg padu.

nanti aku sambung lg pasal pengalaman kt dalam spital.harap korg tak boring.haha.

=)

2 comments:

Fazleyatul Aini said...

erk saya pon selalu je kene ikan punya duri2 kat sayap tuh, kan tajam. syukur takde apa2. huhu

pasni nak siang ikan kene pakai safety glove ni. hihihi

Duniakuabstrak said...

kes antibodi tak cukup kuat ni..mkn antibiotik kasi cukup