Yang Membaca

Tuesday, October 11, 2011

kisah lapan hari tujuh malam II

aku check in wad hari ahad jam 2.15 petang. masuk 3rd class jek sebab aku tak bawak surat uum.klo bawak surat uum bleh la aku merasa wad 2nd class.tp aku rase aku lg suke 3rd class sbb ramai org sket.tak takut sgt nk tido mlm2.pastu mesti ade mcm2 gelagat org kite bleh tgk.hihi.

dah check in, maka merasa lah aku pakai baju kaler hijau. dapat katil tepi laluan org ramai. so bleh nmpk mcm2 org lalu lalang. 

oke aku skip dulu part pengalaman kat spital. aku terus dgn operate ape sume dulu k.

so, doc kate aku akn operate hari isnin keesokannye. jadi, aku kne puasa.once kite nk operate mmg kne puasa.takut ade mslh time operate. doc suruh aku mula puasa bermula jam empat pagi.

pagi isnin. ade sorg doc dtg pd aku.die kate aku akn di operate hari ni tapi tak diberi waktu yg tepat.die kate bile ade kekosongan baru panggil aku. maybe sbb kes aku ni kecik je kan so bleh delay la kot.

jadi aku terus-terus puasa.mak aku smpai spital dah tgh hari.nasib baik aku lom operate.bedebor dah die.hihi.tapi aku lg bdebor.

jam 2.15 petang. aku nmpk misi tolak stretcher bed tu.ala katil yg letak org nk masuk bilik bedah. tiba-tiba aku rase bdebar.aku agak turn aku sampai. fuh mmg betul.turn aku woi turn aku.

aku kne tukar baju bedah kaler putih yg sgt seksi tu.pakai topi biru yg mcm shower cap tu. peh mcm dlm tv ooo.

so sblm masuk bilik bedah, misi cek tekanan darah la suhu badan la.sbb klo tekanan darah tak stabil ke demam ke tokleh operate. alhamdulillah normal semuanya.

2.30 petang. jam betul2 dpn mata aku. aku masuk bilik bedah.mase tu mak aku masuk ikut same.dorg tanye sikit2 pasal aku.betul ke aku yg sign borg operate ape sume la.lepas dah puas hati, aku kne masuk bilik menunggu untuk tunggu signal dah bleh operate. mak aku dah kne keluar. mak aku senyum.die kate selawat banyak2.aku punye bdebar jangan cakap.mcm nk g berperang.

mak aku kate mase mak aku keluar pintu tu kol2.45 petang. time tu aku dah masuk bilik menunggu.tunggu signal nak masuk lab. tak lame lepas tu dorg tolak bed.so merasa la aku duk bawah lampu bersiap untuk di operate.

mcm2 doa aku baca. aku nmpk ade lima orang kat situ.masing2 ready dah. aku pejam mata.tp doc tu kate nuraina, bukak mate ye. lembut je. pastu tiba2 mata aku berat.kelap tiga kali aku terus tutup mata.
sedar2 aku dengar doc panggil aku tanye aku.nuraina, sakit tak tempat bedah tu.yg aku ingat aku tak jawab.tapi aku rase letih.mase tu bunyi la mcm2 mesin kat telinga aku.maybe mase tu nk stabil kan aku kot.bile dah settle, aku ditolak masuk wad.

mak aku tak perasan aku dah keluar.aku dah sampai kat katil aku tgk mak aku takde.tapi tak lame lps tu aku dgr suara mak aku.soalan first aku kat mak aku, kol brape umi? umi ckp kol5.10 long.

aku mcm lemah je.lemah sgt.tekak aku perit.aku kne puasa 6jam lagi sbb aku full bius.tokleh minum lg.sian aku kn.pastu aku rase tangan aku sakit sgt2.rase mcm darah mengalir memancut2 keluar.tu la yg aku rse. tapi alhamdulillah sumenye selamat.syukur.at least aku masih rasa bile aku sentuh jari aku.mknanya operation tu berjaya.

ni jari aku lepas operate.peh tekangkang kn.

nanti bersambung lg boleh?nk dengar lagi?nanti aku cite ape penyakit aku sebenar k.cite pglmn2 lain plak.banyak lg nk tulis ni.hehe.tp tu lah. lenguh jugak taip satu jari.sbb slama ni aku taip guna 10 jari.rase canggung plak guna satu je.

jumpe lagi.
^^

4 comments:

Anonymous said...

oooo ok..aku tggu sambungannya..
walaupun 1 jari buleh gak ko hapdet blog

Anonymous said...

kesiannya!
sabar la ek..
moga semuanya baik2 saja!

Fazleyatul Aini said...

macam drama bersiri ni. xpe slow2 update ye, saya sentiasa tungguuu kesinambungan nya.hihi

Anonymous said...

Na..aku nie..jgn lupa citer glagat jiran katil dpan..haha nyampah..


-emie-